Rapport de 2015 sur l'industrie du tourisme au canada, le rapport est rédigé en anglais.
Il traite des différents types de tourisme au Canada, de l'organisation de l'industrie du tourisme ainsi que des principaux concurrents.
Introduction: ................................................................................................................ 1
A.Tourism in Canada .................................................................................................. 2
1 - Tourist attractions in Canada ............................................................................... 2
2 - The 3 main types of tourism in Canada ............................................................... 2
a - Cultural Tourism ......................................................................................................................
b - Ecotourism ...................................................................................................................
c - Adventure / sport Tourism ....................................................................................................... 3
B. The organization of the industry of tourism ........................................................ 4
1 - Organization ........................................................................................................... 4
a - Canadian Tourism Commission (CTC) .................................................................................. 4
b - Federal Strategy to strengthen tourism .................................................................................. 5
2 - Tourism and employment ..................................................................................... 5
C - Tourism developments and key competitors ...................................................... 6
1 - Three major trends to consider ............................................................................ 6
a – China ......................................................................................................................................... 6
b - Young travellers........................................................................................................................ 6
c - The travel collaborative ............................................................................................................ 7
d – Some figures ............................................................................................................................. 7
2 - Comparison with other countries / Competition ................................................ 7
Conclusion : .................................................................................................................. 8
Appendices : ................................................................................................................. 9
Webographie .............................................................................................................. 16
Rapport de 2015 sur l'industrie du tourisme au canada, le rapport est rédigé en anglais. ...
Crée un compte gratuit pour télécharger ce document
Je m'inscrisOUJ'ai déjà un compte
Je me connecte